Województwo łódzkie uruchomiło bardzo ciekawą inicjatywę społeczną z pod znaku Design Thinking.
Łącząc metodę Design Thinking z ideą ko-kreacji Marszałek województwa zachęca mieszkańców do wspólnego tworzenia rozwiązań polepszających komfort życia.
Konkurs „Łódzkie ma pomysł!” wystartował 15 lipca i potrwa do 31 sierpnia. Zasady są bardzo proste – zadaniem uczestników jest wymyślenie czegoś, co ułatwi życie wszystkim mieszkańcom regionu. Projekty i opisy pomysłów zamieszczane są na dedykowanym portalu: lodzkiemapomysl.pl.
Wyłoniony przez Jury zwycięski pomysł otrzyma wsparcie w realizacji na poziomie 50 tys. zł.
– Chcielibyśmy, aby to sami mieszkańcy stawiali sobie cele, myśleli o regionie, mówili o jego problemach i próbowali podsuwać rozwiązania – tłumaczy Marszałek Województwa Łódzkiego, Witold Stępień.
Konkurs ma również komponent edukacyjny. Aby zainspirować mieszkańców do tworzenia pomysłów oraz wyposażyć ich w wiedzę z zakresu Design Thinking na trasę po województwie wyruszył specjalny kreatywny namiot, w którym odbywają się otwarte warsztaty z technik kreatywnych.
Gratulujemy świeżego podejścia do rozwiązywania problemów. Jesteśmy ciekawi zwycięskiego pomysłu.
Zespół DT PL
This Post Has 0 Comments