W dniach 9 i 10 czerwca odbyła się w Bydgoszczy międzynarodowa konferencja dotyczące Design Thinking. Organizatorem dwudniowego spotkania była Shopa – pracowania Design Thinking.
Konferencja zgromadziła wielu specjalistów, sympatyków i entuzjastów metody z całej Polski, a także z zagranicy. Swoimi doświadczeniami związanymi z DT dzielili się także specjalni goście, przedstawiciele HPI School of Design Thinking z Berlina a także z uniwersytetu z Aalto, z Finlandii.
Głównymi tematami, które wzbudzały największe zainteresowanie były kwestie związane z zastosowaniem narzędzi DT w biznesie i w edukacji. Wśród licznie zgromadzonych, w budynku bydgoskiej Opery przeważały opinie, że Design Thinking w Polsce dopiero rozwija swoje skrzydła i jest na wczesnym etapie rozwoju. Z wypowiedzi uczestników, można było także zauważyć, że sama metoda często wpisuje się w działania polskich przedsiębiorstw związanych z brandingiem, kreowaniem wizerunku i PR.
Wątkiem, który zdominował jeden z paneli dyskusyjnych, był temat programu Top 500 Innovators, organizowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Spora część uczestników, a także założyciele Shopy są absolwentami tego programu, jednak podkreślono wielokrotnie, że Design Thinking nie jest przypisany do jakichkolwiek odgórnych inicjatyw, lecz jest metodą dla wszystkich tych, którzy poszukują nowych rozwiązań i innowacyjnych usług i produktów.
Konferencja w Bydgoszczy była doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i rozmów o Design Thinking. Właśnie dzięki takim spotkaniom jest szansa na duże projekty i większe przedsięwzięcia, które pod egidą Design Thinking zintegrują różne ośrodki w kraju. Mamy nadzieję, że spotkamy się w Bydgoszczy za rok.
Foto: SonicArt Studio