Design Thinking Szczecin to prezentacje połączone z panelem dyskusyjnym.
W programie:
Katarzyna Gliszczyńska – Design Thinking w biznesie.
Prezentacja poruszy kwestie korzyści i zagrożeń związanych ze stosowaniem metodologii Design Thinking przy projektowaniu produktów i usług.
Paweł Kopczyński – Integracja procesów projektowych w obszarze komunikacji wizualnej jako pochodna metodologii Design Thinking.
Komunikacja wizualna jest transparentnym medium w którym zawieszone są wszystkie działania ukierunkowane na budowanie relacji między nadawcą i odbiorcą, między produktem, a konsumentem, między usługa, a korzyścią z niej wynikającą. Komunikacja wizualna jest procesem myślowym, który stoi u podstaw wszystkich działań w je obrębie. Metodologia pracy oraz nomenklatura nurtu Design Thinking pozwala na skuteczne zintegrowanie wszystkich obszarów komunikacji wizualnej, co z kolei umożliwia skuteczniejsze budowanie relacji między produktem, a rynkiem.
Agata Dąbrowska – Dizajn krytyczny – sztuka czy użyteczność?
Czy dizajn, jako dziedzina podejmująca i rozwiązująca problemy współczesnego świata, może wchodzić także w obszar refleksji i krytyki, zarezerwowany dotąd dla sztuki? Jak myślą i działają projektanci, a jak artyści? Czy dizajn krytyczny może dobrze funkcjonować także poza galeryjną półką?