Metoda Design Thinking najczęściej utożsamiana jest z przedsięwzięciami realizowanymi w obszarach biznesowych. Dotyczy bowiem przede wszystkim kreowania nowych produktów i usług, optymalizacji procesów czy też nowych strategii sprzedaży, marki czy komunikacji. Coraz częściej jednak Design Thinking i jego narzędzia wykorzystywane są także w innych obszarach. Pisaliśmy już o tym jak metoda ta wykorzystywana jest w projektach edukacyjnych czy też przy kreowaniu i wdrażaniu innowacji społecznych, ale czy sprawdza się ona także, gdy mówimy o przedsięwzięciach związanych z kulturą?

W kontekście pytania o kulturę i rolę Design Thinking w tym obszarze, warto przywołać wspólny projekt, zakończony w marcu 2014 roku, łączący firmę IDEO z Royal Academy of Arts (RA) – czyli królewską instytucją artystyczną, która mieści się w Burlington House w Londynie, która została powołana do życia w roku 1768! Przedstawiciele firmy IDEO zostali zaangażowani do prac nad stworzeniem i budową nowej strony internetowej dla RA, tak aby była ona użyteczniejsza dla odbiorców, a także tworzyła i umożliwiała interakcje między odwiedzającymi stronę i pracownikami RA.
Zespół z IDEO metodą Design Thinking opracował całą koncepcję dla nowej strony internetowej dla RA, która w połowie marca ujrzała światło dzienne, a raczej światło naszych przeglądarek. Prace nad wizerunkiem strony internetowej były jedynie początkiem do kolejnych etapów, w czasie których IDEO zobowiązało się do stworzenia całej strategii funkcjonowania RA. Tutaj możemy zobaczyć pierwsze efekty prac zespołu IDEO a także opis prac i etapów wykonanych metodą Design Thinking: royalacademy.org.uk/article/88

Dla tych, którzy szukają więcej informacji o tym, jak można wykorzystać Design Thinking w pracy z instytucjami kulturalnymi polecamy stronę Design Thinking for Museums (designthinkingformuseums.net) odnajdujemy tam kilka inspirujących i ciekawych wątków o tym czym jest Design Thinking z perspektywy osób, które na co dzień promują, wspierają i angażują się w projekty kulturalne… warto zobaczyć;).